آذر ۱, ۱۴۰۳
استفاده ابزاری از زنان

استفاده از زنان در تبلیغات محدود شد

دفتر تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیانیه‌ای با استناد به مواد قانونی مربوط به تبلیغات در کشور،
بر ممنوعیت استفاده ابزاری از زنان، مردان و کودکان در تبلیغات تاکید کرد.

به گزارش برقع نیوز به نقل از تجارت‌نیوز، مطابق قوانین و مقررات تبلیغاتِ تجاری در کشور،
هرگونه استفاده ابزاری از زنان، مردان و کودکان ممنوع است.

دفتر تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیانیه‌ای با استناد به مواد قانونی مربوط به تبلیغات در کشور،
بر ممنوعیت «استفاده ابزاری» از زنان، مردان و کودکان در تبلیغات تاکید کرد و نه آنچه که برخی منابع خبری درباره استفاده از زنان در تبلیغات اشاره کرده‌اند.

در اطلاعیه دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: مطابق قوانین و مقررات تبلیغاتِ تجاری در کشور، هرگونه «استفاده ابزاری» از زنان، مردان و کودکان ممنوع است؛
چنانچه در مجموعه قوانین تبلیغاتی کشور به این مهم بدینگونه اشاره شده:
«در تبلیغ کالا، خدمات و محصولات استفاده ابزاری از زنان و مردان و کودکان ممنوع است»
همچنین در آیین‌نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان نیز با صراحت از جمله مصادیق
«تبلیغ خلاف واقع و نادرست» آمده: استفاده ابزاری از زنان، مردان و کودکان که نقش اصلی را در معرفی کالا
و خدمات ایفا می‌نماید.

گفتنی است ساعتی پیش تصویر نامه‌ای به امضای سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در برخی رسانه‌ها منتشر شد که در آن تاکید شده بود با “نوجه به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ مصوبات عفاف و حجاب و بنا به ماده ۱۱ آیین نامه کانون های آگهی و تبلیغات “هرگونه استفاده از زن در تبلیغات ممنوع است”.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *