آبان ۱, ۱۴۰۳
تیم ملی بسکتبال بانوان

باخت تیم ملی بانوان در آسیا به کادر ایرانی

 سرمربی تیم بسکتبال بانوان گروه بهمن گفت: تیم ملی بسکتبال بانوان در کاپ سطح ۲ آسیا خیلی خوب بود و می‌توانست قهرمان شود، اما به کادر ایرانی خود باخت.

نازی طائرپور روز چهارشنبه درباره شرایط لیگ برتر بسکتبال زنان، اظهار داشت: قرار بود در سوپرلیگ بسکتبال ۱۰ تیم شرکت کنند اما تیم گرگان در این فصل شرکت نکرد و نهایت لیگ با ۹ تیم آغاز شد. در فصل گذشته تعداد تیم‌ها بیشتر بود و امسال تیم‌های جدیدی مانند کنکو، آکادمی سحر، یزد و نیشابور اضافه شدند. تیم مهرسان نیز در لیگ دسته یک با سرمربیگری تهمینه فیروزآبادی حضور داشت و توانست به لیگ برتر بیاید و آزاده زمان‌پور اکنون هدایت این تیم را برعهده دارد.

وی افزود: در این فصل تیم‌های کنکو، آکادمی سحر و گاز ملی‌پوش ندارند اما ذوب‌آهن تیم خوبی بسته و بردهای خوبی کسب کرد. گروه ما در این فصل دشوارتر است و بازی‌ها به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود. چون دو بازیکن ما و چند بازیکن ذوب آهن در بازی‌های دانشگاه‌های جهان به میزبانی قطر حضور دارند، به همین دلیل دیدارهای ما عقب افتاد و فعلا بازی نداریم.

سرمربی گروه بهمن عنوان کرد: با توجه به زمان تعیین شده برای فصل نقل و انتقالات، ما هنوز برای جذب بازیکن خارجی اقدام نکردیم. در این فصل ما نیروهای جوانی جذب کردیم و ترکیب تیم تغییراتی نسبت به فصل گذشته داشته است.

وی درباره سرمربی یونانی تیم ملی بسکتبال زنان گفت: النی کاپوچیانی مربی خوبی بود و ملی‌پوشان با او پیشرفت کردند اما حیف شد؛ تیم ایران خیلی خوب بود و می‌توانست در کاپ سطح ۲ آسیا قهرمان شود و در نهایت نایب قهرمان شد. دلیل اول نشدن ما کادر ایرانی بود. باید مربیان ایرانی بتوانند با سرمربی خارجی کار کنند و سطح آنها به گونه‌ای باشد تا به او کمک کنند. ما به کادر ایرانی خود باختیم. باید مربیانی همسطح با سرمربی خارجی با وی کار کنند.

مسابقات کاپ B آسیا با حضور هشت تیم مرداد ماه امسال به میزبانی تایلند برگزار شد. تیم ایران بعد از دو برد برابر مالزی و مغولستان و شکست مقابل اندونزی به عنوان تیم دوم گروه الف به دور دوم بازی‌ها راه پیدا کرد تا حریف قزاقستان شود و در نهایت ۵۴ بر ۴۱ پیروز شد تا برای نخستین بار در طول تاریخ به مرحله نیمه نهایی کاپ آسیا (دیویژن) B صعود کند.

تیم ملی بسکتبال زنان ایران در فینال مسابقات دویژن B کاپ آسیا برابر اندونزی در رقابتی نزدیک با نتیجه ۵۵ بر ۵۴ شکست خورد و نتوانست جواز حضور در دویژن A قاره کهن را کسب کند.

در دیدار رده‌بندی هم تایلند میزبان این دوره از مسابقات با برتری برابر اردن در رده سوم این مسابقات جای گرفت.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *