آبان ۱, ۱۴۰۳
فیلم جولی و جولیا

جولی و جولیا؛ مسیر تغییر و پیشرفت

فیلم جولی و جولیا (Julie & Julia) ، فیلمی در ژانر کمدی-خانوادگی و محصول سال ۲۰۰۹ کشور آمریکا است. کارگردان این فیلم خوش ساخت، خانم نورا افرون (Nora Ephron) و بازیگران اصلی آن مریل استریپ (Meryl Streep) و امی آدامز (Emy Adams) هستند. مریل استریپ توانست در شصت‌و‌هفتمین مراسم گلدن گلاب، جایزه بهترین بازیگر زن فیلم کمدی را برای این فیلم به ارمغان آورد. این اثر، بهترین و موفق‌ترین فیلم خانم افرون به شمار می‌آید.

خط داستانی فیلم: از روزمرگی و کسالت تا شهرت و موفقیت

این فیلم بر اساس ماجراهای واقعی ساخته شده است که به صورت موازی، زندگی دو زن را در دو دوره متفاوت تاریخی و جغرافیایی، یکی در پاریس و دیگری در نیویورک روایت می‌کند. جولی پاول، زن جوان سی ساله‌ای است که در نیویورک، در آپارتمان کوچکی با همسرش زندگی می‌کند. او منشی یک موسسه دولتی است. جولی از شغل یکنواخت و زندگی روزمره‌اش دچار کسالت و افسردگی شده و در پی تغییر دادن این روند خسته کننده است. برای همین تصمیم می‌گیرد با استفاده از کتاب کهنه آشپزی مادرش، هر ۵۲۴ دستور آشپزی قید شده در کتاب را انجام دهد و در وبلاگش منتشر کند. کتاب آشپزی مذکور نوشته جولیا چایلد است که در سالهای ۱۹۴۰ تا ۱۹۵۰، با همسرش که یک دیپلمات خارجی بود، در پاریس ماموریتش را می‌گذراند، زندگی می‌کرد. جولیا چایلد به دنبال کشف زیبایی‌های زندگی است. به خاطر علاقه زیادی که به آشپزی دارد، تصمیم می‌گیرد که با تالیف کتاب آشپزی، به تجربه‌ای بزرگ و مهم دست پیدا کند. هر دو زن در این داستان زیبا، با انتشار هنرشان به شهرت و موفقیت بزرگی دست پیدا می‌کنند. جولی پاول با این کار اعتماد به نفس از دست رفته‌اش را باز می‌یابد و طعم موفقیت را می‌چشد.

تلاش برای بهتر شدن

نکته جالبی که در فیلم وجود دارد، روند بهبود شرایط زنان فیلم است که با تلاش و تصمیم به تغییر شخصیت‌ها حاصل می‌شود. این بهبود و پیشرفت را حتی در کار کارگردان فیلم هم می‌توانیم ببینیم. این فیلم نسبت به فیلم‌های قبلی او گام بزرگ و موفقی به شمار می‌رود. جولی و جولیا را می‌توان فیلمی در ستایش انرژی بخشیدن انسان به محیط اطراف و مسیر زندگی‌اش نامید. در این فیلم آشپزی یک کار مهم و لذت‌بخش به شمار می‌آید. این هنر، یک پروسه مهم و حساس معرفی می‌شود. نتیجه و طعم غذا را متاثر از انرژی و عشق آشپز توصیف می‌شود. فیلم سرشار از تصاویر زیبای مواد غذایی رنگارنگ و سفره‌های اشتها برانگیز است. این تصاویر با دقت و ظرافت از سوی کارگردان به تصویر کشیده شده است. این فیلم را می‌توان نماد عشق، زیبایی و اعتماد به نفس نامید. در پایان کار از دیدن روند موفقیت زنان فیلم و عشق آنها به هدفشان یعنی آشپزی، شهرت و اعتماد به نفس از دست رفته غرق لذت می‌شویم. بدون شک بازی مریل استریپ، یکی از نقاط قوت فیلم است. این بازیگر مطرح با تاکید بر صدای زیرش، انرژی و اشتیاقی که در قالب شخصیت جولیا نشان می‌دهد، کاراکتری منحصر به فرد خلق می‌کند که در خاطر بیننده ماندگار می‌شود.

این فیلم جذاب را می‌توانید از آدرس زیر دریافت و تماشا کنید:

https://b2n.ir/732592

منتقد فیلم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *