آبان ۱, ۱۴۰۳
فیلم زنان قرن بیستم

معرفی فیلم؛ زنان قرن بیستم

فیلم زنان قرن بیستم ( ۲۰th Century Women ) فیلمی به کارگردانی و نویسندگی مایک میلز است. این فیلم ۱۱۸ دقیقه ای در ژانر تقریبا کمدی محصول سال ۲۰۱۶ است. «آنت بنینگ»، «ال فانینگ»، «گرتا گرویک»، «بیلی کروداپ» از ستارگان این فیلم هستند.

فیلم زنان قرن بیستم

مادر جیمی از دوست دختر جیمی، «جولی» و مستاجرش «ابی» میخواهد تا در حل چالش های پیش رو و دنیای متفاوت جیمی به او در مرد شدن کمک کنند. در این فیلم دنیای دوروتیا و چالش های او به عنوان یک زن تحصیل کرده که تصمیم گرفته زندگی خودش را داشته باشد را نیز شاهد هستیم.
جیمی در طول فیلم با دو زن دیگر نیز در ارتباط است. ابی دختر جوانی است که به دلیل عوارض قرص بارداری که مادرش در دوران حاملگی اش مصرف میکرده به سرطان دهانه رحم مبتلا شده است. او به گفته ی دکترش توانایی بارداری را از دست داده است. او دوران افسردگی پس از سرطان را سپری می کند.
جولی دوست صمیمی جیمی است که به دلیل عدم ارتباط مناسبش با مادر روانکاوش به دوستانش با رفتارهای پر خطر پناه میبرد. او نمیپذیرد که با جیمی صمیمی تر شود. ترجیح می دهد تا جیمی برایش پناهگاه امنی باشد که هر شب قبل خواب به انجا پناه برد.
فیلم زنان قرن بیستم
جیمی پسر بچه ای است که در آستانه بزرگ شدن و عبور از مرز کودکی به نوجوانی و مرد شدن قرار دارد. سرک کشیدن جیمی در زندگی هر کدام به ما کمک میکند تا زندگی یک زن را از زوایای مختلف ببینیم. در بخشی از فیلم ابی کتاب های جنبش فمینیسم در دهه ۷۰ میلادی را در اختیار جیمی قرار می دهد تا زنان را بهتر  بشناسد. در صحنه ای از فیلم جیمی بخشی از کتاب را برای مادرش می خواند. به مادرش یادآور می شود که باید خودش، بدنش و احساساتش را به جای سرکوب، در نظر داشته باشد. مادر جیمی پس از جدایی از پدر او، تنها به کار و فعالیت های خود، بدون تجربه عشق مشغول است. این فیلم مفاهیم عشق، تنهایی و خوشبختگی را برای نقش های مختلف فیلم به چالش می کشد.
فیلم زنان قرن بیستم
تابوشکنی با طرح موضوع قاعدگی، ارگاسم و تست بارداری از موضوعات دیگری است که جیمی در طول فیلم زنان قرن بیستمبه آنها برخورد می کند. در صحنه ای از فیلم به مادرش می گوید که گمان می کند که یک فرد فمینیست است. برای زنان و دنیایشان احترام قائل است. زمانی که جولی از رابطه جنسی ناایمنش برای جیمی ابراز نگرانی میکند برایش تست فوری بارداری خریداری میکند. جیمی با ابی به بیمارستان میرود. در طول فیلم جیمی با همراهی زنان تاثیر گذار زندگی اش تلاش می کند هم خودش و هم دنیای زنانه اطرافش را بشناسد. در عین حال یک همراه قابل اعتماد باشد. قاطعیت جیمی در برابر شخصیت دیگر مرد حاضر در فیلم در برابر هم قرار می گیرد. ویلیام که به مادر جیمی در تعمیر خانه کمک می کند. او به گفته خودش وقتی زنان مورد علاقه اش را به دست می آورد نمیداند پس از ان چگونه رفتار کند. یک مرد در میان سه زن قرار دارند که می دانند از دنیا چه می خواهند. دوروتیا، جولی و ابی.
فیلم زنان قرن بیستم
فیلم دیالوگ نقش های مختلف فیلم است. ابتدا دوروتیا به معرفی خودش میپردازد. سپس شخصیت های دیگر داستان خود و بقیه شخصیت ها را معرفی می کنند. فیلم همچون جوی خنک و کوچکی جریان دارد. مخاطب را با شگفتی دنیای شخصیت ها همراه میکند. آرام آرام همراه با شخصیت ها چالش ها را مطرح و پاسخ می دهد. مهمترین چالش فیلم موزیک، مد و اداب دنیای جدید است که دوروتیا از ان اطلاعی ندارد. او چندین بار به کافه های مختلف می رود. به موسیقی های مختلف گوش میدهد تا بفهمد دنیای جدیدی که پسرکش مجذوب آن شده چگونه است. این دریافت به شناخت خود از خود نیز برای هر کدام از شخصیت های فیلم کمک می کند.
فیلم زنان قرن بیستم

فیلم زنان قرن بیستم یکی از بهترین فیلم‌های فمینیستی با صحنه‌های فراموش نشدنی خاص، بازیگران درخشان، و دیالوگ‌های عالی است. این فیلم درباره زمینه تغییرات فرهنگی دهه ۷۰ “سانتا باربارا” است. این فیلم به فمینیسم بین نسلی می‌پردازد که زنانی از سه نسل مختلف (یک هنرمند موسیقی پانک با بازی “گرتا گرویگ” (Elle Fanning)، یک همسایه بداخلاق با بازی “ال فانینگ” (Elle Fanning) و یک مادر بالای ۵۰ سال با بازی “آنت بنینگ ” (Annette Bening) ) دست به دست هم می‌دهند تا یک پسر نوجوان را بزرگ کنند.

فیلم زنان قرن بیستم

تجربه‌های آنان به یکدیگر کمک می‌کند تا التیام یابند. کارگردان “مایک میلز” (Mike Mills) خود گفته است:” “زنان قرن بیستم” تکریم و تصویری از زنانی است که مرا بزرگ کردند، به من عشق ورزیدند، آشفته‌ام کردند و هنوز برایم معما هستند.

فیلم زنان قرن بیستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *