آبان ۱, ۱۴۰۳
کتاب شفقت خود از مسیر بهشیاری

خودشفقت‌ورزی از طریق بهشیاری

کریستوفر گرمر در کتاب شفقت خود از مسیر بهشیاری، ترکیبی هیجان‌انگیز از خودآگاهی ذهن و شفقت ویرانگر آن را ارائه می دهد. این شیوه‌های جالب و ساده برای بسیاری از خوانندگان کاربردی است.

دکتر گرمر با توجه به چندین دهه تمرین به عنوان یک پزشک، راهنمایی غنی برای بهبود عاطفی ارائه می‌دهد. این کتاب درحالی که تحقیقات روانشناسی مربوطه را به طور کامل بررسی می‌کند، برای مخاطبان با سطح دانش و دغدغه‌های مختلف نوشته شده است.

صدای روایت گرمر گرم، ملایم و‌ رد سال‌ها تمرین مدیتیشن او به وضوح در نوشتن این کتاب منعکس است. هر کلمه نویسنده، با خرد و دلسوزی به مخاطب رنج کشیده تزریق می‌شود. شاید اغراق آمیز باشد اما این کتاب یک راهنمای ارزشمند برای کسی که می‌خواهد یاد بگیرد چگونه رابطه خود را با احساسات دشوار و حزن‌انگیز را تغییر دهد.

 کتاب شفقت خود از مسیر بهشیاری با قلم روان، مملو از پیشنهادات و روش‌ها و استدلال‌های علمی است که مهر تاییدی بر شیوه‌های افزایش بهشیاری معرفی شده در متن است.

برخی محتوای این کتاب را ادغام خوبی از معنویت شرقی با علوم غربی می دانند. تلاش نویسنده برای استدلال قانع کننده‌ برای ارزش‌ها و اثربخشی ذهن آگاهی و مراقبه دلسوزانه مشهود است.

مقدمه‌ی مراقبه و ذهن آگاهی نیز مخاطب را به ادامه ورق زدن کتاب ترغیب می‌کند. خواننده به مرور فرا می‌گیرد چگونه با پذیرش و در آغوش کشیدن احساسات، می‌توان به سطح بالاتری از هماهنگی با خود و دیگران رسید.

در نهایت، کتاب شفقت خود از مسیر بهشیاری را با داشتن داده‌های پشتیبان از آزمایش‌های روانشناسی، درسنامه‌ای برای زندگی عملی، تغییر تکنیک‌ها مواجهه با رنج و سلاح خودیاری توصیف کرد.

کریستوفر گرمر، دکترای روانشناسی بالینی و مدرس روانپزشکی (پاره وقت) در دانشکده پزشکی هاروارد است. او در نگارش برنامه Mindful Self-Compassion (MSC) همکاری داشته است. گرامر نویسنده برنامه Mindful Path to Self-Compassion، نویسنده همکار کتاب The Mindful Self-Compassion است. او همچنین به تدریس برنامه خودمختاری Mindful و مجری ذهن آگاهی و روان درمانی و خرد و دلسوزی در روان درمانی می پردازد.

دکتر گرمر عضو هیات علمی موسسه مراقبه و روان درمانی و همچنین مرکز ذهن آگاهی و دلسوزی، اتحادیه بهداشت کمبریج، دانشکده پزشکی هاروارد است.

منبع: سایت ایران کتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *