آبان ۲, ۱۴۰۳
فروپاشی عاطفی مدیران

سازمان‌ها و فروپاشی عاطفی مدیران

در خط کاری من، مردم تمایل دارند در مورد شرایط محل کار خود به من اعتماد کنند. اما اخیراً متوجه تغییر شدید لحن شده‌ام. رهبران از نظر احساسی در حال فروپاشی عاطفی مدیران هستند. من اصلا تعجب نمی‌کنم .ابتدا، به داده‌ هایی که از این مکالمه‌هایی که من دارم نگاه کنید. در سال ۲۰۲۲، Deloitte اشاره کرد که ۴۱٪ از رهبران ارشد استرس دارند و ۳۶٪ خسته هستند. جای تعجب نیست که این شرکت همچنین نشان داد که ۷۴ درصد از رهبران برای دستیابی به اهداف رفاهی خود با موانعی روبرو هستند. ۶۹ درصد به دلیل وضعیت وحشتناک رفاه خود به ترک کار فکر می‌کنند .«گزارش ویژه آناتومی کار» «آسانا» کشف کرد که ۷۰ درصد از مدیران ارشد معتقدند فرسودگی شغلی بر توانایی تصمیم‌گیری آنها تأثیر می‌گذارد. براساس تحقیقات «گالوپ»، برای بارش کامل رژه رهبری، «فرسودگی مدیران تنها بدتر می شود».

راه طولانی بازگشت به کار
در هفته گذشته، من سه گفتگوی جداگانه با رهبران داشته‌ام، که هرکدام بدون عذرخواهی و داوطلبانه وضعیت فعلی خود را ارائه کردند. (اسامی، عناوین و صنایع محفوظ یا تغییر یافته است) . یکی از رهبران عملیات گفت: «ما روزها ۱۶ ساعت کار می‌کردیم. «شش هفته ادامه داشت. تیم من در حال نابودی بود. هیچ پایانی در چشم نبود. سپس یکی از اعضای تیم من، خوب، آنها در نتیجه حجم کار مشکل سلامت روان داشتند. یک هفته بعد به خاطر شرایطی که پیش آمد مجبور شدم از خودم مرخصی بگیرم! راه طولانی برای بازگشت به کار بود.» آن «راه طولانی» که آنها به آن اشاره کردند چهار ماه بود. در حین ملاقات تک تک ما، یکی از رهبران دولت گفت: «ماه من چطور می‌گذرد، دن؟ امروز چهارمین بار در دو هفته گذشته بود که شخصی به دفتر من آمد و گریه کرد. من مطمئن نیستم که بتوانم بیشتر از این را تحمل کنم». در نهایت، یکی از معاونان رئیس جمهور این را ارائه کرد: «من فعالانه به پیشنهادها در حال حاضر گوش می‌دهم. من باید از این حفره استرس خارج شوم».

من بسیار آگاه هستم که رهبران امروزی با چه استرس و فشاری دست و پنجه نرم می‌کنند. با این حال، دیگر قابل قبول نیست که در عین نادیده گرفتن تیم و رفاه آنها، توجه خود را به نتیجه مالی محدود کنیم. رهبران ضمن مراقبت از استرس و فرسودگی شغلی، مسئولیت دارند که سلامت روحی و جسمی اعضای تیم خود را در راس اولویت‌های خود قرار دهند. این نیاز به عرضه تقریباً بی‌پایانی از همدلی و شفقت دارد.

نیاز به در نظر گرفتن برنامه‌های کاری انعطاف‌پذیر و کار از راه دور ،که در بسیاری از موارد می‌تواند شکل دیگری از همدلی و شفقت تلقی شود، را بیدار کنید. سطح بسیار سختی از کار احساسی برای خود دارید. همه اینها البته باید همزمان با چالش‌های استخدام و حفظ استعدادهای برتر و همزمان مدیریت خواسته‌های کسب‌وکار انجام شوند. و اگر این کافی نبود، از رهبران نیز انتظار می‌رود که برای کارمندان خود معتبر و واقعی به نظر برسند. با این حال، این انتظار یک نکته ۲۲ وجود دارد: «پارادوکس اصالت» همانطور که نویسنده «هرمینیا ایبارا» قبلاً نوشته است.

ایبارا خاطرنشان می‌کند: «مفهوم پایبندی به یک «خود واقعی» در مواجهه با تحقیقات فراوان در مورد چگونگی تکامل افراد با تجربه و کشف جنبه‌هایی از خود که هرگز تنها از طریق درون‌نگری کشف نمی‌کردند، ناپدید می‌شود. و کاملاً شفاف بودن، افشای تک تک افکار و احساس‌ها، غیرواقعی و خطرناک است.

سطح همدلی فلبورگ شاخص دیگری از آنچه درحال تولید است. براساس نظرسنجی گالوپ که در فوریه ۲۰۲۲ انجام شد، ادراک کارکنان از همدلی مدیرانشان از زمان شروع همه‌گیری کاهش یافته است. در حالی که تقریباً نیمی از کارمندان ایالات متحده در می ۲۰۲۰ اظهار داشتند که کارفرمای آنها به سلامت آنها اهمیت می‌دهد، از آن زمان این نسبت به نصف کاهش یافته است. فقدان درک عاطفی بین مدیران و کارکنان پیامدهایی دارد: کارمندانی که احساس می‌کردند سرپرست از آنها مراقبت نمی‌کند، ۶۹ درصد بیشتر به دنبال شغل جدید می‌گردند یا احساس خستگی می‌کنند.

البته، همه اینها باید همزمان با چالش‌های استخدام و حفظ استعدادهای برتر و همزمان مدیریت خواسته‌های کسب‌وکار انجام شوند. اگر این کافی نبود، از رهبران نیز انتظار می‌رود که برای کارمندان خود معتبر و واقعی به نظر برسند. با این حال، این انتظار یک نکته ۲۲ وجود دارد: «پارادوکس اصالت» همانطور که نویسنده هرمینیا ایبارا قبلاً نوشته است. ایبارا خاطرنشان می‌کند: «مفهوم پایبندی به یک «خود واقعی» در مواجهه با تحقیقات فراوان در مورد چگونگی تکامل افراد با تجربه و کشف جنبه‌هایی از خود که هرگز تنها از طریق درون‌نگری کشف نمی‌کردند، ناپدید می‌شود. کاملاً شفاف بودن، افشای تک تک افکار و احساسات، غیرواقعی و خطرناک است.

دن پونتفرکت، نویسنده و استراژیست رهبری/ فوربس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *