آبان ۴, ۱۴۰۳
فینال مسابقات روئینگ قهرمانی آسیا

یک طلا و سه برنز دستاورد زنان قایقران ایرانی

در اولین روز برگزاری مرحله فینال مسابقات روئینگ قهرمانی آسیا در تایلند نمایندگان ایران سه طلا و یک برنز را کسب کردند.

به گزارش برقع به نقل از صبح ساحل مسابقات روئینگ قهرمانی آسیا ۹ آذر با حضور ۱۶۹ شرکت کننده در رده سنی بزرگسال و ۹۰ ورزشکار در رده سنی جوانان از ۱۸ کشور در پاتایا تایلند آغاز شد و این رقابت ها تا امروز شنبه ۱۲ آذر در دور فینال مواد گروه اول ادامه دارد نمایندگان ایران در بخش زنان و آقایان حضور دارند.

در اولین روز از این رقابت‌های بخش فینال، نمایندگان ایران در روئینگ چهارنفره سبک وزن با ترکیب «زینب نوروزی» و «کیمیا زارعی»، «شکیبا وقوفی»و «مریم امیدی پارسا» در دور فینال با حریفانی از قزاقستان، ازبکستان، ویتنام، تایلند و فیلیپین رقابت کردند و در پایان با زمان ۷:۳۳.۱۸۷ دقیقه مدال برنز را کسب نمودند. در این رقابت نمایندگان ویتنام قهرمان و تایلند نائب قهرمان شدند

«نازنین ملایی» پاروزن المپین ایران هم اولین مدال طلای ایران را در ماده سنگین وزن بانوان قهرمانی آسیای ۲۰۲۲ تایلند را کسب نمود.

نازنین ملایی در روئینگ تک نفره سنگین وزن زنان با حریفانی از ازبکستان، کره، چین، قزاقستان و هنگ کنگ رقابت کرد و در پایان با زمان ۹:۰۱.۳۹۸ دقیقه بالاتر از پاروزن چین و با اختلاف بیش از ۱۰ ثانیه‌ای اول شد و مقام اول را کسب نمود.

همچنین در ادامه با برگزاری مسابقه فینال روئینگ تک نفره سنگین وزن مردان، «امیرحسین محمودپور» در مقام سوم ایستاد و مدال برنز را کسب نمود.

«محمودپور جوان» در روئینگ تک نفره سنگین وزن مردان با حریفانی از هنگ کنگ، ازبکستان، ویتنام، تایلند و چین مسابقه داد و در پایان با زمان ۸:۱۲.۷۶۵ دقیقه پس از نمایندگان هنگ کنگ و تایلند در مقام سوم ایستاد و مدال برنز را کسب نمود.

«ابوالفضل سطوتی»و «امیررضا عبدالی» در روئینگ دونفره مردان جوانان با حریفانی از تایلند، هند، هنگ کنگ، ویتنام و کره رو به رو شدند و در پایان با زمان ۷:۱۶.۱۵۹ دقیقه سوم و صاحب مدال برنز شدند. در این رقابت پاروزنان هند و هنگ کنگ اول و دوم شدند.

منبع: صبح ساحل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *