آبان ۱, ۱۴۰۳
فوتبال ايران لبنان

فوتبال با طعم فلفل

فوتبال پدیده جالب توجه قرن اخیر است که نه تنها با پا و توپ سروکار دارد که قلب و روح انسان را نیز درگیر می‌کند. این پدیده جذاب در کشور عزیزمان ایران از این هم فراتر رفته و سر و ته مسئولان عالی کشور و حتی گودرز و شقایق را نیز به وصال هم رسانیده است. فوتبال در ایران با سیاست، اجتماع، اقتصاد و حتی مسائل بانوان نیز گره خورده و گواه این موضوع فوتبال ایران لبنان در هفته گذشته در مشهد است که ولوله در جامعه، زلزله در کشور و هلهله در بدخواهان‌مان انداخته، همان عناصر خودفروخته‌ای که از یک پیشامد ملی و معنوی، دستاویزی تماشاگرپسند برای اهداف شوم خود می‌یابند.
حقیقت ماجرا این است که بانوان کارآفرین و توانمند با دیدن ورود بازیکنان لبنان به مشهد با آزادی کامل در پی این برآمدند تا مهمان‌نوازی وخونگرمی مثال‌زدنی ایرانیان را به شهروندان این کشور دوست و برادر نشان دهند و به همین دلیل باز هم با آزادی کامل وارد آشپزخانه‌های خود شدند و در کمال کدبانویی غذاهای تند و تیز لبنانی‌پسند به زیور طبخ آراستند و بار دیگر با آزادی کامل، در طبق اخلاص قرار دادند و پشتِ در استادیوم صف کشیدند تا روی چشمان خود تقدیم بازیکنان و تماشاچیان این رقیب همیشه رفیق کنند. نقطه عطف ماجرا آن‌جاست که برخی بانوان گرامی در غذاهای خود فلفل زیادی ریختند که موجب سوزش چشمان‌شان شد و به سرفه و سرگیجه و تهوع افتادند. البته جای شکرش باقی‌است که نیروهای خدوم و خوش‌خشونت با ضربه‌های باتوم این سوزش و تهوع را به سرعت به دست فراموشی سپردند و زنان آزاد و توانمند کشورمان را با آزادی کامل رهسپار منازل و آشپزخانه‌ها کردند.
اما علیرغم این همه آزادی که به درستی سزاوار یک بانوی ایرانی است، عده‌ای معلوم‌الحالِ خارج‌نشین با اندیشه‌های غیرایرانی می‌کوشند تا زنان این آب و خاک را از آنچه شایسته شأن رفیع آنهاست به پایین کشیده و افکار عمومی را به هر سویی منحرف کنند. خواننده گرامی شما بگویید آیا مسأله امروز زنان ایرانی ورود به ورزشگاه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *