آبان ۱, ۱۴۰۳
استرس شغلی

برگزاری کارگاه «استرس شغلی» در بین زنان شاغل

جلسه آموزشی استرس شغلی، از سوی کانون فرهنگی اجتماعی «مه دخت»، با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان بستک و امور و بانوان فرمانداری، با شرکت بیش از ۳۰ نفر از زنان شاغل ادارات برگزار شد.

«سمیره حنایی»، مدیرعامل کانون فرهنگی اجتماعی «مه دخت» در شروع جلسه گفت: «این اولین جلسه حضوری آموزشی کانون فرهنگی اجتماعی «مه دخت» پس از شروع اپیدمی است. پیش از این جلسات اداری و آموزشی در قالب وبینار برگزار می شد.»

حنایی در ادامه در مورد نحوه انتخاب موضوع و جلسات آینده اضافه کرد: «به پیشنهاد اعضا، «استرس شغلی» را در دو بعد «روانی» و «جسمی» بررسی می کنیم. استرس محیط کار با افزایش حجم مسئولیت ها و بی نظمی که شرایط جدید به وجودش آورده است، مرتبط است. در نظر داریم جلسات آموزشی را ماهانه به صورت مستمر برگزار کنیم. تاکنون بخش روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان قول همکاری مستمر را به کانون داده است.»

مدیرعامل کانون مه دخت در خاتمه جلسه گفت: «آنچه شنیدیم، گواه این موضوع بود که مسئولیت پذیری بالای شرکت کنندگان، تلاش در انجام وظیفه ها به بهترین شکل و گاهی اجبار به انجام وظلایف خارج از چهارچوب تعریف شده نقش، مهمترین عامل ایجاد استرس شغلی در گروه حاضر بود»

«دکتر نازیلا حنائی»، کارشناس روان شبکه بهداشت در این جلسه آموزشی اظهار داشت: «منشا اکثر مشکلات، نحوه واکنش به رخدادها بر مبنای ذهن هیجانی است. در نتیجه با مدیریت هیجانات، غلبه بر ذهن هیجانی و تنظیم هیجان می توانیم از وقوع بسیاری از مشکلات پیش گیری کنیم. برای غلبه کردن باید مهارت های خود را گسترش دهیم.»

«دکتر نازیلا حنایی» کارشناس بهداشت روان و «سها امام» کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان بستک، عوامل استرس زا بررسی و راه های مدیریت و کاهش آن را ارائه دادند.

این جلسه دو ساعته، سه شنبه ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۱، در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *