آبان ۴, ۱۴۰۳
حذف برزیل از جام جهانی

حذف برزیل و خداحافظی «مارتا» برترین گلزن جام

مارتا، ستاره بزرگ فوتبال زنان برزیل، بعد از حذف برزیل از جام جهانی زنان ۲۰۲۳ با ناراحتی شدید و چشم‌های اشک‌بار با فوتبال ملی خداحافظی کرد.

با حذف تیم ملی زنان برزیل از مرحله گروهی جام جهانی زنان، این تورنمنت برای برزیلی‌ها زودهنگام به پایان رسید.

این جام جهانی برای مارتا، ستاره بزرگ فوتبال زنان برزیل، آخرین فرصت بود تا بتواند به جامی که خود را شایسته آن می‌دید برسد، اما رویای مارتا و هم‌تیمی‌هایش در هم شکست. او که امسال برای ششمین بار در جام جهانی زنان شرکت کرده بود، نتوانست به جام قهرمانی برسد.

بعد از پایان مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۳ استرالیا و نیوزیلند، برزیل در گروه F در رتبه سوم گروه ایستاد تا از صعود باز بماند. برزیلی‌ها برای صعود باید در روز آخر جامائیکا را شکست می‌دادند، اما در نهایت نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل به دست نیاوردند و سرانجام منجر به حذف برزیل از جام جهانی زنان شد

بعد از پایان بازی و مشخص شدن حذف برزیل، مارتا چند دقیقه‌ای با قیافه بسیار ناراحت روی نیمکت نشست و تصاویر تلویزیونی از اشک‌های او مورد توجه قرار گرفت. مارتا یکی از ستاره‌های بزرگ فوتبال زنان است که شش بار به عنوان بهترین بازیکن دنیا انتخاب شده است.

مارتا بعد از بازی با ناراحتی تمام و درحالی‌که حتی عصبانی به نظر می‌رسید، مقابل خبرنگاران ایستاد و با چشم‌های اشک‌بار خداحافظی‌اش با فوتبال ملی را اعلام کرد. او گفت: “در چنین لحظاتی صحبت کردن خیلی سخت است. من حتی در بدترین کابوس‌هایم هم چنین جام جهانی‌ای را تصور نمی‌کردم. می‌دانید وقتی من تازه فوتبال را شروع کرده بودم در فوتبال زنان هیچ الگویی بزرگی نبود که به او نگاه کنم. ولی حالا اوضاع فرق کرده. حالا وقتی به خیابان می‌روم مردم جلویم را می‌گیرند و امضا می‌خواهند”.

نکته جالب درباره مارتا این است که او در جام‌های جهانی ۱۷ گل به ثمر رسانده و رکوردش حتی از رکورد بهترین گلزن جام جهانی مردان یعنی میروسلاو کلوزه بیشتر است. کلوزه با ۱۶ گل زده بهترین گلزن نسخه مردان این تورنمنت است.

منبع: ورزش سه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *